ایتزن، دی استنلی. باکازین، ماکزین. ایتزن اسمیت، کلی (1396). مسائل اجتماعی از دیدگاه انتقادی( هوشنگ نایبی، مترجم). تهران: پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات
رابینگتون، ارل؛ واینبرگ، مارتین(1397). رویکردهای نظری هفتگانه در بررسی مسائل اجتماعی. (رحمت اله صدیق سروستانی، مترجم). تهران: انتشارات دانشگاه تهران
دانش، پروانه؛ ذاکری نصرآبادی، زهرا؛ عبدالهی، عظیمه سادات(1393). تحلیل جامعه شناختی شکاف نسلی در ایران. جامعه پژوهشی فرهنگی. 3. 1-32
ربانی خوراسگانی، علی؛مومنی راد، فهمیه (1395). بررسی عوامل تربیتی موثر، بر جامعه پذیری فرزندان بر اساس روش تحلیل مضمون (مطالعه موردی دو گروه از مادران آسیب دیده شهر اصفهان). پژوهشهای جامعه شناسی معاصر. 8. 47-68
احمدی، وکیل (1391). بررسی تغییرات ساختاری خانواده و تاثیر آن بر جامعه پذیری دانشآموزان. خانواده و پژوهش. 17. 9-28
علی پور، پروین (1398). مطالعه نقش مادران در فرهنگ پذیری دینی نوجوانان شهر تهران. علوم اجتماعی. 44. 103-122
زارع شاه آبادی، اکبر. اسد نژاد، فرزانه. تیموری، فاطمه (1398). مقایسه نقش خانواده و مدرسه در جامعه پذیری دینی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه فیروزآباد. تربیت اسلامی. 32. 93-116
فرجی، ایرج. ربانی، جعفر(1400). معجزه مدرسه: گفتگو با آقای دکتر غلامعلی حداد عادل. گنجینه دارالفنون. 13. 13-30
فروتن، یعقوب (1389). جامعه پذیری جنسیتی در کتاب های درسی مدارس ایران، زن در توسعه و سیاست. 30. 195-217
Tacher, D. Rein, M. (2004). Managing Value Conflict in Public Policy. Governance Journal. 17(4). 487-486.