کتابنامهی فارسی
- آیزر، ولفگانگ. (1385). «پدیدارشناسی خواندن». ترجمهی کیوان باجغلی. مهراوه. شمارهی 57-56.
- احمدزاده، حبیب. (1384). شطرنج با ماشین قیامت. تهران: سورهی مهر.
- احمدی، بابک. (1370). ساختار و تاویل متن. تهران: نشر مرکز.
- امیرخانی، رضا. (1374). ارمیا. تهران: سورهی مهر.
- امیرخانی، رضا. (1378). من او. تهران: سورهی مهر.
- برسلر، چارلز. (1386). درآمدی بر نظریهها و روشهای نقد ادبی. ترجمهی مصطفی عابدینیفرد. ویراستار حسین پاینده. تهران: انتشارات نیلوفر.
- تایسن، لیس. (1387). نظریههای نقد ادبی معاصر. ویراستار: حسین پاینده. تهران: نگاه امروز.
- جوادی یگانه، محمدرضا و ارحامی، آسیه. (1388). «دختران دانشجو و خوانش رمان». زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان). شمارهی 27: 50-31.
- جوادی یگانه، محمدرضا و آسیه ارحامی. (1390). «کیفیت خوانش رمانهای عاشقانهی عامهپسند توسط زنان». زن در فرهنگ و هنر. دورهی 2. شمارهی 4: 24-5.
10. جوادی یگانه، محمدرضا و کاظمی، مریم. (1390). «نگرش دانشجویان به خواندن رمان جدی» فصلنامهی نقد ادبی. شمارهی 13.
11. جواری، محمدحسین و حمیدی کندول، احد. (1386). «سیر نظریههای ادبی معطوف به خواننده در قرن بیستم». ادبپژوهی. شمارهی 3: 176-143.
12. دهقان، احمد. (1375). سفر به گرای 270 درجه. تهران: نشر صریر.
13. رومانو، کارلین. (1387). جستارهایی در زیباییشناسی. ترجمهی مشیت علایی. تهران: نشر اختران.
14. ریچاردز. آی. ا. (1375). اصول نقد ادبی. ترجمهی سعید حمیدیان. تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
15. علیاحمدی، امید. (1386). مصرف ادبیات داستانی ایرانیان. تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
16. فلیک، اووه. (1388). درآمدی بر تحقیق کیفی. ترجمهی هادی جلیلی. تهران: نشر نی.
17. کریپندورف. کلوس. (1386). تحلیل محتوا؛ مبانی روششناسی. ترجمهی هوشنگ نایبی. تهران: نشر نی.
18. مکاریک، ایرناریما. (1384). دانشنامهی نظریههای ادبی معاصر. ترجمهی مهران مهاجر و محمد نبوی. تهران: نشر آگه.
کتابنامهی لاتین
- Barnouw, D. (1980). “Critics in the Act of Reading” Poetics Today. Vol. 1. No. 4. Narratology II: The Fictional Text and the Reader.
- Fish, S. (1980). Is There a Text in this Class? The Authority of Interpretive Communities. Cambridge: Harvard University Press.
- Fish, S. (1970). "Letting Go: The Reader in Herbert's Poetry” ELH. 37 (4): 475-494.
- Harkin, P. (2005). The Reception of Reader-Response Theory. National Council of Teachers of English. College Composition and Communication. Vol. 56. No. 3.
- Holland N. N. (1975). “Hamlet—My Greatest Creation”. Journal of the American Academy of Psychoanalysis. 3(4): 419-427.
- Holland, N. (2002) “Where Is a Text? A Neurological View”. New Literary History. Vol. 33. No. 1. Reconsiderations of Literary Theory. Literary History (Winter 2002): 21-38. The Johns Hopkins University Press.
- Iser, W. (2000). The Range of Interpretation. New York: Columbia University Press.
- Longabucco, M. (2009). Degrees of Difficulty: Modern American Poetry Explained and Unexplained. A dissertation submitted in partial fulfillment of the requirements for the degree of Doctor of Philosophy Department of English. New York University.
8. Iser, W. (1978). A Theory of Aesthetic Response. Washington D.C.: Johns Hopkins University Press.
10. Mailloux, S. (1981). “Reading in Critical Theory”. The Johns Hopkins University Press. MLN, Vol. 96, No. 5, Comparative Literature.
11. Roser, N. L. & Martinez, M. G. (Ed) (1995). Book Talk and Beyond: Children and Teachers Respond to Literature. International Reading Association.
12. Rosenblatt, L. M. (1994). The Reader, the Text, the Poem: The Transactional Theory of the Literary Work. Southern Illinois University Press.