- آراسته، حمیدرضا؛ عبدالرحیم نوهابراهیم و علیرضا مطلبیفرد. 1389 – 1388. بررسی وضعیت اخلاق آموزشی اعضای هیئت علمی دانشگاههای دولتی شهر تهران. فصلنامهی علمی – پژوهشی راهبرد فرهنگ، سال دوم، شمارهی 8، زمستان، سال سوم شمارهی 9، بهار، صص 202 – 219.
- پیران، پرویز. 1389. فسیلهای کاخ دانش:دلایل مردود شدن من در دبستان جامعهشناسی. ماهنامهی علوم انسانی مهرنامه. سال اول. شمارهی سوم. خرداد.
- دورکیم، امیل. 1381. دربارهی تفسیم کار اجتماعی. ترجمهی باقر پرهام. تهران: مرکز.
- ذاکرصالحی، غلامرضا. 1389. تقلب علمی، جنبههای اجتماعی و حقوقی. تهران: پژوهشکدهی مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
- گید، ام. ال. 1376. هیاتهای امنا. در گزیدهی مقالات دایرهالمعارف آموزش عالی. ترجمهی عبدالحسین نفیسی. موسسهی پژوهش و برنامهیزی آموزش عالی. جلد اول، صص 696 – 714.
- لوپز، خوزه و جان اسکات. 1385. ساخت اجتماعی. ترجمهی حسین قاضیان. تهران: نشرنی.
عسگری، حمیدرضا. 1390. از مقالات ISI تا میدان انقلاب.روزنامهی آفرینش یا -روزنامه سراسری صبح ایران، تاریخ دسترسی در 18 اسفندماه 1390
http://www.afarinesh-daily.com/afarinesh/News.aspx?NID=97431
- عزتی، میترا. 1391. بررسی عوامل موثر بر عملکرد آموزشی گروههای آموزشی دانشگاهی: مطالعهی کیفی. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شمارهی 65، صص 45 – 23.
- عزیزی، نعمتالله. 1389 – 1388. اخلاق حرفهای در آموزش عالی: تاملی بر راهبردهای بهبود استانداردهای اخلاقی در آموزشهای دانشگاهی. فصلنامهی راهبرد فرهنگ. سال دوم. شمارهی 8. زمستان. سال سوم شمارهی 9. بهار. صص 173 – 201.
- فراستخواه، مقصود. 1385. اخلاق علمی رمز ارتقای آموزش عالی: جایگاه و سازوکارهای اخلاقیات حرفهای علمی در تضمین کیفیت آموزی عالی ایران. فصلنامهی اخلاق در علوم و فناوری. شمارهی 1. زمستان. صص13 – 27.
10. فرهود، داریوش. 1387. بلندپروازی، علمبازی، مدرکسازی (واژگان پلجریسم). فصلنامهی اخلاق در علم و فناوری. سال سوم. شمارهی 3 و 4. صص 1-5.
11. فلیک، اووه. 1387. درآمدی بر تحقیق کیفی. ترجمهی هادی جلیلی. تهران:نشرنی.
12. قانعیراد، سید محمدامین. 1385. نقش تعاملات دانشجویان و اساتید در تکوین سرمایهی اجتماعی دانشگاهی. مجلهی جامعهشناسی ایران. دورهی هفتم. شمارهی 1. بهار. صص 3 – 29.
13. قانعیراد، محمدامین و حسین ابراهیمآبادی. 1389. تاثیر ساختار اجتماعی آموزش بر عملکرد دانشجویان. فصلنامهی انجمن آموزش عالی ایران. سال دوم. شمارهی 4.
14. محسنی، منوچهر. 1378. نگاهی به شکلگیری و توسعهی علوم اجتماعی در ایران. در وضعیت تحقیقات فرهنگی اجتماعی در ایران. تهران: نشر رسانش.
15. محقق داماد، سیدمصطفی؛ عبدالعزیز ساشادینا و محمود عباسی. 1389. درآمدی بر اخلاق زیستی. تهران: موسسهی فرهنگی حقوقی سینا. انتشارات حقوقی، چاپ دوم.
16. مرجایی، سیدهادی. 1391. بررسی وضعیت اخلاق علم در دانشگاههای دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران. موسسهی پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی.
17. نورشاهی، نسرین. 1389. بررسی ابعاد و عوامل موثر بر کیفیت زندگی کاری اعضای هیات علمی دانشگاههای وابستهبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. موسسهی تحقیقات و برنامهریزی آموزش عالی.
18. وبر، ماکس. 1376. دانشمند و سیاستمدار. ترجمهی احمد نقیبزاده. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- Auster, C.J. 2002. Code of Ethics of the Education Profession. National Education Association Retrieved from <www.nea.org/aboutnea/code.html>, 2013/10/4
- Barden, L. M; P. A. Frase & J. Kovac. 1997. Teaching Scientific Ethics: A Case Study Approach. The American Biology Teacher. vol 50. no.1. January, pp.12 – 14.
- Barnes. B. J. and J. Randall. 2012. Doctoral Students Satisfaction: An Examination of Disciplinary, Enrolment and Institutional Differences. Research Higher Education. 53. pp.47 – 75.
- Bruhn, J. G. 2008. Value Dissonance and Ethics Failure in Academia: A Causal Connection? J Acad Ethics, 6.pp.17- 32.
- Dresscher. E. 2007. Professional Ethics in Teaching and Professional Teachers Organizations: An Inquiry into the background of Education International’s Declaration on Professional Ethics
Retrieved from http://old.ei-ie.org/ethics/file/(2007), 2/10/2013.
- Brent, E. & C. Atkisson. 2011. Accounting for Cheating: An Evolving Theory and Emergent Themes. Research Higher Education. Vol.52, pp. 640 – 658.
- Gallant, T. & P. Drinan. 2006. Organization Theory and Student Cheating: Explanation, Responses, and Strategies. The Journal of Higher Education. Vol.77, No, 5.
- Resnik, D. 2008. Philosophical Foundations of Scientific Ethics, Retrieved from http://people.emich.edu/jthomsen/Ethics/proceedings/Resnik1.pdf , 24/3/2014.
- Schulte, L.E. 2001 – 2002. Graduate Education Faculty and Student Perceptions of the Ethical Climate and its Importance in the Retention of Students. College student Retention. Vol. 3 (2), pp. 119 – 136.
10. International Association of Universities. 2010. Value – Based Education and University Ethical Leadership. Retrieved from http://policies.uws. edu.au/ dowonload. Php2.id =637 24/5/2013
11. The Bucharest Declaration on Ethical values and Principles of Higher Education in Europe Region. 2004. International Conference on Ethical and Moral Dimensions for Higher Education and Science in Europe, September Bucharest, Romania.