۱. بیرو، آلن.۱۳۸۰. فرهنگ علوم اجتماعی. ترجمۀ باقر ساروخانی. تهران: کیهان.
۲. حاجیخانی، وحید. ۱۳۸۸. تلفنهمراه؛ جعبۀ انحراف. گفتوگو با مسعود کوثری. ماهنامۀ گزارش ۲۱۵: ۱۵-۱۴.
۳. دادستان، پریرخ. ۱۳۸۷. تلفنهمراه؛ یک اعتیاد دیگر. فصلنامۀ روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی) ۱۵: ۲۱۶-۲۱۴.
۴. ذکایی، محمدسعید و وحید ولیزاده. ۱۳۸۶. تأملی در دلایل، کارکردها و معانی فردی و اجتماعی کاربرد تلفنهمراه. رشد آموزش علوم اجتماعی ۳۶: ۲۹-۲۴.
۵. شویره، کریستین و اولیویه فونتن. ۱۳۸۵. واژگان بوردیو. ترجمۀ مرتضی کتبی. تهران: نی.
۶. عاملی، سعیدرضا، شاهو صبّار، و مهدی رنجبر رمضانی. ۱۳۸۷. مطالعات تلفنهمراه؛ زندگی درحال حرکت. تهران: سمت.
۷. کلانتری، عبدالحسین و حسین حسنی. ۱۳۸۷. رسانههای نوین و زندگی روزمره؛ تأثیر تلفنهمراه بر هویت و سبک زندگی جوانان. فصلنامۀ رسانه ۷۶: ۱۳۶-۱۱۹.
۸. کوثری، مسعود، محمدرضا جوادی یگانه، و طاهره خیرخواه. ۱۳۸۵. کاربرد تلفنهمراه برای کاربران ایرانی (با تأکید بر نظریۀ استفاده و خشنودی). مطالعات فرهنگی و ارتباطات 2(۷).
۹. معیدفر، سعید و احمد گنجی. ۱۳۸۸. تحلیلی بر کاربردهای تلفنهمراه در بین دانشآموزان دختر و پسر مقطع متوسطۀ شهر تهران. مجلۀ جهانی رسانه ۸.
۱۰. منطقی، مرتضی. ۱۳۸۶. وابستگی به کوتهپیام تلفنهمراه. روانشناسی و اطلاعرسانی ۲: ۳۶-۳۲.
۱۱. منطقی، مرتضی. ۱۳۸۹. بررسی چگونگی کاربری دختران و پسران دانشجو از امکانات جانبی تلفنهمراه. فصلنامۀفناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی ۲: ۱۲۸-۹۵.
کتابنامه لاتین
12. Brinkmann, Svend. 2007. Could interviews be epistemic; an alternative to qualitative opinion polling. Qualitative Inquiry 13: 1116-1138.
13. Cope, Jason. 2005. Researching entrepreneurship through phenomenological inquiry; philosophical and methodological issues. International small business issues 23: 163-189.
14. Exantus, Robert. 2011. The effect of the use of cellular phones on society; a qualitative analysis using interaction theory. published in proceeding of the National Conference on Undergraduate (NCUR). Ithaca College NewYork: 2080-2083.
15. Fade, S. 2004. Using interpretative phenomenological analysis for public health nutrition and dietetic research; a practical guide.Proceeding of the nutrition society 63: 647-653.
16. Gallagher, Shaun and Daniel Schmicking. 2010. Handbook of Phenomenology and Cognitive Science. Springer.
18. Hanson, J. 2007.24/7: how cellphones and the internet change the way we live, work and play. London: Praeger.
20. Karaian, Lara. 2012.Lolita speaks: 'sexting'; teenage girls and the law. Crime media. culture 8: 57-73.
21. Ling, R. 2004. The mobile connection; the cellphone's impact on society. Amsterdam: Morgan Kaufmann Publishers.
22. Leung, L. 2002. Leisure boredom, sensation seeking, self-esteem, addiction; Symptoms and patterns of cellphone use.Journal of Occupational Health Psychology 1:187-196.
23. Thampson, Craig J., Willam B. Locander and Howard R. Pollio. 1989. putting consumer experience back into consumer research; the philosophy andmethod of existential phenomenology. Journal of Consumer Research 16(2): 133-146.