- آقابابایی، احسان و مسعود کیانپور (1396)، بازنمایی کالاییشدن احساسات در روابط اجتماعی مورد مطالعه: فیلم سینمایی آرایش غلیظ، جامعهشناسی کاربردی، سال بیست و هشتم، شماره 4.
- امیرپناهی، محمد (1397)، ساخت اجتماعی بازار، تحلیل جامعهشناختی پیدایش بازار با تاکید بر بازار بانه در استان کردستان، مجله علمی پژوهشی مطالعات جامعهشناختی (نامه علوم اجتماعی) دوره 25، شماره 1، ص 92.
- پولانی، کارل (2001)، دگرگونی بزرگ، ترجمه محمد مالجو 1991 شرکت نشر و پژوهش.
- ریتزر، جورج (1384)، نظریه جامعهشناسی در دوران معاصر، ترجمه محسن ثلاثی، تهران: انتشارات علمی، چاپ دهم.
- زیمل، گئورگ (1372)، مقاله پول در فرهنگ مدرن، گئورگ زیمل، ترجمه یوسفعلی اباذری، نامه علوم اجتماعی جلد 2، شماره 4، دانشگاه تهران.
- سندل، مایکل (1395)، آنچه با پول نمیتوان خرید: مرزهای اخلاقی بازار، نشر مرکز.
- فرجی، مهدی و نفیسه حمیدی (1388)، بازنمایی مصرف گرایی در سریالهای تلویزیون، نحوه بازنمایی سرمایههای اقتصادی و فرهنگی، مجله علمی پژوهشی (وزارت علوم)، شماره 23.
- فلیک، اووه (1391)، درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمه هادی جلیلی، تهران: نشر نی.
- کالینیکوس، الکس (1396)، در آمدی تاریخی بر نظریههای اجتماعی، ترجمه اکبر معصوم بیگی، نشر آگه.
- کرایب، یان (1389)، نظریه اجتماعی مدرن، ترجمه عباس مخبرباقر پرهام، انتشارات علمی و فرهنگی.
- گئورگ زیمل (1390)، پول در فرهنگ مدرن، ترجمه یوسف اباذری، ارغنون، شماره 3.
- نعمت الله، حمید (1393)، آرایش غلیظ، مجلة سینمایی بیست و چهار، شماره 56، ص 55-57.
- هال، استوارت (2003)، معنا، فرهنگ و زندگی اجتماعی، ترجمه احمد گل محمدی 1392. نشر نی.
- واندنبرگ، فردریک (۱۳۸۶)، تأملی بر فلسفه پول جورج زیمل: بردگان اشرافی، مترجم: عبدالحسین نیک گهر، روزنامه ایران، شماره ۳۷۸۸، ص 10، فرهنگ و اندیشه، ۲۸ آبان.
- Dillard, Dudley )1987 (“Money as an Institution of Capitalism”, Journal of Economic Issues, Vol. 21, No. 4, Evolutionary Economics II:Institutional Theory and Policy Dec. 1987, pp. 1623-1647
- Hochschild, A.) 1983(. The managed heart: Commercialization of human feeling. Berkeley: University of California Press.
- Norman, Armando H. Russell, Andrew J. Merli, Claudia, The Quality and Outcomes Framework: Body commodification in UK general practice.SFU university. Social Science & Medicine, December) 2016(.
- Wani, KA. )2016(. Commodification of Women in Advertising: The Social Cost.
- Monbiot, George (2017) “How Did We Get Into This Mess? Politicts, Equality, Nature.
- Davies, B. & Bansel, P. (2007). Neoliberalism And Education. International Journal of Qualitative Studies In Education. Special Issue on Neoliberalism and Education Edited By Bronwyn Davies And Peter Bansel.