میرزا خانلری، زهرا (۱۳۹۶). بررسی رابطه تیپ های شخصیتی و ویژگی های جمعیت شناختی با عملکرد علمی داوطلبان کنکور 96. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم انسانی. دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
برومند، تهمتن ( ۱۴۰۰). بررسی کژکاردکردهای کنکور سراسری (بازخوانی مستندات موجود). گزارش تخصصی هیئت علمی. موسسهی پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی کشور. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. جمهوری اسلامی ایران
برومند، تهمتن (۱۳۹۸). بررسی روششناسی بوردیو با مطالعه تطبیقی کنکور. پایاننامه کارشناسی ارشد. علوم اجتماعی. دانشکده علوم اجتماعی. دانشگاه تهران
رفیعی بلداجی, زهره, قاسمی, وحید, فراستخواه, مقصود, هاشمیان فر, سیدعلی. (1399). تحلیل نقش میانجیگری قشربندی آموزش عالی در بازتولید نابرابریهای اجتماعی در بازار کار. جامعه شناسی کاربردی, 31(4), 1-22. doi: 10.22108/jas.2020.120755.1849
توکلی جاغرق، رضا ( 1397). بررسی تاثیر آموزشهای خارج از مدرسه بر روی نتایج کنکور سراسری. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده مدیریت و اقتصاد. دانشگاه صنعتی شریف
خسروی، لیلا (1396). رابطه بین خوشبینی و بدبینی و راهبردهای کنار آمدن سازگاری روانشناختی در دواطلبان کنکور سراسری شهرستان گچساران سال 1396. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده ادبیات و علوم انسانی. دانشگاه آزاد واحد گچساران
خنوه، نوید (1397). تاثیر نوع مدرسه بر عملکرد دانشآموزان در کنکور سراسری و امتحانات نهایی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده مدیریت و اقتصاد. دانشگاه تهران
فراستخواه، مقصود (۱۳۹۷). ، دانشگاه و آموزش عالی: منظرهای جهانی و مسئلههای ایرانی تهران: نشر نی
فراستخواه، مقصود (۱۳۹۶). ، گاه و بیگاهی دانشگاه در ایران؛ مباحثی نو و انتقادی در باب دانشگاه پژوهی، مطالعات علم و آموزش عالینی تهران: نشر آگاه
فراستخواه، مقصود (۱۳۸۸). ، سرگذشت و سوانح دانشگاه در ایران: بررسی تاریخی آموزش عالی و تحولات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مؤثر بر آن تهران: رسا
فراستخواه، مقصود (۱۳۸۷). بررسی وضع موجود و مطلوب ارزیابی نظام علمی در ایران با تاکید بر بخش آموزش عالی، فصلنامه سیاست علم و فناوری، ۱(۲)، ۴۳-۵۸.
فراستخواه، مقصود (۱۳۸۶). ، صنعت-بازار دانش؛ بررسی لوازم و ابعاد فرهنگی صنعت-بازار دانش. تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
فراستخواه، م. (1387). بررسی چگونگی ارتقای کمی و کیفی دسترسی به آموزش عالی در ایران. آموزش عالی ایران, 1(2), 95-122. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=81054
فراستخواه و بازرگان، (۱۳۹۶).، نظارت و ارزشیابی در آموزش عالی، تهران: انتشارات سمت
کاظمی، عباس (۱۳۹۵). ، امر روزمره در جامعه پسا انقلابی، تهران: فرهنگ جاوید
Atkinson, W. (2011). From sociological fictions to social fictions: Some bourdieusian reflections on the concepts of ‘institutional habitus’ and ‘family habitus.’
British Journal of Sociology of Education,
32(3), 331–347.
https://doi.org/10.1080/01425692.2011.559337
Blasius, J., & Greenacre, M. J. (2006). Multiple correspondence analysis and related methods. Chapman & Hall.
Bourdieu, P., & Nice, R. (1984). Distinction: Social critique of the judgement of taste. London: Routledge & Kegan Paul.
Bourdieu, P., & Passeron, J. (1977). Reproduction. London u.a.: 1990.
Bourdieu, P. (1994). In other words: Essays towards a reflexive sociology. Cambridge, UK: Polity Press.
Bourdieu, P., & Wacquant, L. J. (1992). An invitation to reflexive sociology. Oxford: Polity.
Bourdieu, P., & D. Wacquant Loïc J. (1990). An invitation to reflexive sociology. Polity Press.
Brito, L. M., Castro, A. B., Bezerra, J. S., Silva, P. M., & Silva, A. W. (2020). Michel Foucault: Analysis of Power Relations in entrepreneurial and innovative initiatives in Brazil. Athenea Digital. Revista De Pensamiento e Investigación Social, 20(1), 2478. https://doi.org/10.5565/rev/athenea.2478
Buchanan, J. M. (2004). The status of the status quo. Constitutional Political Economy, 15(2), 133–144. https://doi.org/10.1023/b:cope.0000029639.96250.45
Burke, C. T. (2011). The biographical illumination: A Bourdieusian analysis of the role of theory in educational research.
Sociological Research Online,
16(2), 1–9.
https://doi.org/10.5153/sro.2325
Burik, S. (2009). Opening philosophy to the world: Derrida and education in philosophy. Educational Theory, 59(3), 297–312. https://doi.org/10.1111/j.1741-5446.2009.00320.x
DeLeon, A. P. (2008). Are we simulating the status quo? ideology and social studies simulations. Theory & Research in Social Education, 36(3), 256–277. https://doi.org/10.1080/00933104.2008.10473375
Derrida, J. (1986). Glas. Denoël/Gonthier.
Derrida, J. (2004). Eyes of the university: Right to philosophy 2. Stanford University Press.
DIGIORGIO, C. (2010). Capital, Power, and Habitus: How Does Bourdieu Speak to the Tenure Process in Universities? The Journal of Educational Thought (JET) / Revue de La Pensée Éducative, 44(1), 27–40. http://www.jstor.org/stable/23767055
Dirk, W. P., & Gelderblom, D. (2016). Higher education policy change and the hysteresis effect: Bourdieusian Analysis of transformation at the site of a post-apartheid University. Higher Education, 74(2), 341–355. https://doi.org/10.1007/s10734-016-0051-7
Fries, C. J. (2009). Bourdieu’s Reflexive Sociology as a Theoretical Basis for Mixed Methods Research. Journal of Mixed Methods Research, 3(4), 326–348. doi: 10.1177/1558689809336660
Green, E. 2013. “Research in the New Christian Academies: Perspectives from Bourdieu.” In Social Theory and Education Research Understanding Foucault, Habermas, Bourdieu and Derrida, edited by Mark Murphy, 138–152. London, New York: Routledge.
Grenfell, M. (2019). Bourdieu and Education. Oxford Research Encyclopedia of Education. https://doi.org/10.1093/acrefore/9780190264093.013.259
Grenfell, M., & Lebaron, F. (2013). Bourdieu and data analysis: Methodological principles and practice. Bern, Switzerland: Peter Lang AG.
Grenfell, M., & Lebaron Frédéric. (2014). Bourdieu and data analysis: Methodological Principles and practice. Peter Lang AG.
Hanushek, E., & Wößmann, L. (2010). Education and Economic Growth. International Encyclopedia of Education, 245-252. doi:10.1016/b978-0-08-044894-7.01227-
Havel, V. (1991). The power of the powerless (routledge revivals). https://doi.org/10.4324/9780203857229
Hegel, G. W. F., Miller, A. V., & Findlay, J. N. (1997). Phenomenology of spirit. Oxford University Press.
Heroux, E., Foucault, M., Faubion, J. D., & Hurley, R. (2001). Power. volume 3 of essential works of foucault: 1954 - 1984. SubStance, 30(3), 143. https://doi.org/10.2307/3685769
James, P. (2006). Globalism, nationalism, tribalism: bringing theory back in. London: Sage.
Jost, J. T., Banaji, M. R., & Nosek, B. A. (2004). A decade of system justification theory: Accumulated evidence of conscious and unconscious bolstering of the status quo. Political Psychology, 25(6), 881–919. https://doi.org/10.1111/j.1467-9221.2004.00402.x
Jost, J. T., Ledgerwood, A., & Hardin, C. D. (2007). Shared reality, system justification, and the relational basis of ideological beliefs.
Social and Personality Psychology Compass,
2(1), 171–186.
https://doi.org/10.1111/j.1751-9004.2007.00056.x
Lillis, K. M., Psacharopoulos, G., & Woodhall, M. (1985). Education for Development: Analysis of Investment Choices. European Journal of Education, 23(1/2), 175. doi:10.2307/1502975
Klein, M. (1996). Foucauldian notions of governmentality: Its influence on active involvement and collaboration in Constructivist practice and action research in Pre‐Service teacher education. Educational Action Research, 4(3), 375–388. https://doi.org/10.1080/0965079960040307
Korobkin, R. (1998). The status quo bias and contract law. PsycEXTRA Dataset. https://doi.org/10.1037/e683302011-044
Left (in) time: Hegel, Benjamin, and Derrida facing the status quo. (2014). Jewish Thought, Utopia, and Revolution, 173–186. https://doi.org/10.1163/9789401210782_014
Lingard, B. (2013). Thinking about theory in educational research: Fieldwork in philosophy. Educational Philosophy and Theory, 47(2), 173–191. https://doi.org/10.1080/00131857.2013.793928
Martin, N. D. (2010). Social class and Elite University Education: A bourdieusian analysis (thesis).
Murphy, M. (2013). Social Theory and Education Research. SAGE.
NOVITZ, D. A. V. I. D. (1985). Metaphor, Derrida, and Davidson. The Journal of Aesthetics and Art Criticism, 44(2), 101–114. https://doi.org/10.1111/1540_6245.jaac44.2.0101
Ozturk, I. (2001). The Role of Education in Economic Development: A Theoretical Perspective. SSRN Electronic Journal. doi:10.2139/ssrn.1137541
Prilleltensky, I. (1989). Psychology and the status quo (thesis). National Library of Canada, Ottawa.
Sokoloff, W. W. (2005). Between Justice and legality: Derrida on decision. Political Research Quarterly, 58(2), 341. https://doi.org/10.2307/3595634
THOMSON, P. A. T. (2017). Educational leadership and Pierre Bourdieu. ROUTLEDGE.
Tomlinson, M., O’Reilly, D., & Wallace, M. (2013). Developing leaders as symbolic violence: Reproducing public service leadership through the (misrecognized) development of Leaders’ Capitals. Management Learning, 44(1), 81–97. https://doi.org/10.1177/1350507612472151
VAARA, E. E. R. O., & FAŸ, E. R. I. C. (2011). How can A bourdieusian perspective aid analysis of MBA education? Academy of Management Learning & Education, 10(1), 27–39. https://doi.org/10.5465/amle.2011.59513271
van der Toorn, J., & Jost, J. T. (2014). Twenty Years of system justification theory: Introduction to the special issue on “ideology and system justification processes.” Group Processes & Intergroup Relations, 17(4), 413–419. https://doi.org/10.1177/1368430214531509