پروری, پیمان. (1398). خوانشی نو از روش پدیدارشناسی؛ بنیانهای فلسفی، رویکردها و چارچوب اجرای تحقیق پدیدارشناسی. مطالعات جامعهشناسی 12(44).87-106.
حمید عباداللهی، اکبر پیری، منصور موقر نربین، (1391). داغ ننگ و هویت اجتماعی: بررسی موردی عوامل اجتماعی داغ ننگ زننده بر افراد دارای معلولیت جسمانی آشکار در شهر رشت، نشریه بررسی مسائل اجتماعی ایران، 2(1)، 195
دوان شولتز و سیدنی آلن شولتز (1395) نظریههای شخصیت. ترجمه یحیی سیدمحمدی. نشر ویرایش.
سلیمی، علی و داوری، محمد (۱۳۸۰). جامعهشناسی کجروی (کتاب اول مجموعه مطالعات کجروی و کنترل اجتماعی)، قم: پژوهشکده حوزه و دانشگاه
کوزر، لوئیس (1383) زندگی و اندیشه بزرگان جامعهشناسی، محسن ثلاثی، تهران، علمی، 1373، چاپ یازدهم
گافمن، اروینگ (1386) داغ ننگ، چارهاندیشی برای هویت ضایعشده، ترجمـه مسـعود کیانپور، تهران: نشر مرکز.
گرچن ای. هندرسن (1395) «تاریخِ زشتی میگوید چیزی به نام زشتی وجود ندارد». ترجمه محمد غفوری. همشهری جوان. شماره.548
هدایت، صادق(1315) بوف کور. انتشارات روزنامه ایران.
Ablon, Joan. (2002). The nature of stigma and medical condition. Epilepsy
Dion, K., Berscheid, E., & Walster, E. (1972). What is beautiful is good. Journal of personality and social psychology, 24(3), 285.
Erikson, Kai T. 1964. “Notes on the Sociology of Deviance.” Pp. 9-20 in The Other Side, edited by Howard Becker. New York: The Free Press
Given, L. M. (Ed.). (2008). The Sage encyclopedia of qualitative research methods. Sage publications.
Heatherton, Todd F. (2000).The social psychology of stigma. The Guilford
Heckert, D. M., & Best, A. (1997). Ugly duckling to swan: Labeling theory and the stigmatization of red hair. Symbolic Interaction, 20(4), 365-384.
Kaczorowski, J. (1989). The good, the average and the ugly: a socio-economic dimension of physical attractiveness.
Kanazawa, S., & Still, M. C. (2018). Is there really a beauty premium or an ugliness penalty on earnings?. Journal of Business and Psychology, 33(2), 249-262.
Kitsuse, John. 1980. “Coming Out All Over: Deviants and the Politics of Social Problems.” SocialProblems 28: 1 - 13.
Langlois, J. H., Kalakanis, L., Rubenstein, A. J., Larson, A., Hallam, M., & Smoot, M. (2000). Maxims or myths of beauty? A meta-analytic and theoretical review. Psychological bulletin, 126(3), 390.
Mauss, Marcel 1973. 'Techniques of the Body'. Economy and Society 2: 7s88.
Mead, Margaret 1977 [1949]. Male and Female. New York: Morrow Quill.
Polkinghorne, d. e (1989), phenomenological research methods‖ in r.s. valle & s. halling (eds.), existential phenomenological perspectives in psychology(pp.41-60). New York: plenum press. Sen, A. (2000). Social exclusion: Concept, application, and scrutiny
Synnott, A. (1989). Truth and goodness, mirrors and masks--Part I: A sociology of beauty and the face. The British Journal of Sociology, 40(4), 607-636.
Wilhelm, P., & Calatayud, M. M. (2016). Family, Peer and Media Influence on Cuban and Mexican Women’s Perception of Feminine Beauty and Their Body Esteem. In Beauty: Exploring Critical Perspectives (pp. 13-26). Brill.
Zhang, Juyan (2006). «Public diplomacy as Symbolic interactions:A case study of Asian tsunami relief campaigns>>, Public Relation Review, 32:26-32.