در این روش شاگرد طبعا با موضوع مورد آموزش درگیری فعال نخواهد داشت چه برای ایجاد یادگیری بمعنائی که ارسطو گفته است،درگیری فعال آموزش گیرنده با موضوع و جریان آموزش ضروری است تحقیقاتی که درباره روشهای آموزشی شده است نشان میدهد که 1-معلوماتی را که دانشجویان از راه شرکت در بحث و مذاکره گروهی بدست آوردهاند (2)-نقل از Euthydmus یکی از مکالمات اولیه افلاطون در Symonds Percival MẓLcarning is ReactingẒin Percival M. این آشنائی به آنان کمک خواهد کرد تا در کلاسهای خود با در نظر گرفتن خصائص این پدیده درسی را بصورت بحث و مذاکره ادامه دهند اینک بعنوان قدمی در راه پاسخ به این نیاز مفهوم دینامیک گروه بیان میشود و مختصرا به راههائی که برای ادارهی جلسات مذاکرهی گروهی مورد قبول قرار گرفته است اشاره خواهد شد. بطور کلی نتایج این تحقیق را میتوان بصورت زیر خلاصه کرد: 1-در محیطهای دموکراتیک اعضاء احساس آزادی بیشتر میکردند و برای تعیین سیاست کلی کار گروه از اعضاء دو نحوه دیگر رهبری پیشنهادهای بیشتری میدادند کمبود این نوع پیشنهادها در گروهکهای هرکی به هرکی بعلت احساس محدودیت و فقدان آزادی بیان در بین افراد نبود بلکه بدان سبب بود که بین افراد و رهبر گروه همکاری وجود نداشت 2-پیشنهاد در مورد نوع و نحوه فعالیتهای گروهی از طرف اعضاء در تحت رهبری قدرت سالار بمراتب کمتر از گروههای دموکرات و هرکی به هرکی بود در گروههای قدرت سالار اعضاء به رهبر اتکاء بیشتری داشتند و هیچ کار گروهی را باراده خود شروع نمیکردند."
ثریا, سیدمهدی. (1355). آموزش و تأثیر و تأثر متقابل افراد گروه. مطالعات جامعه شناختی (نامه علوم اجتماعی سابق), 4(5), 104-122. doi: 10.22059/jsr.1976.93749
MLA
سیدمهدی ثریا. "آموزش و تأثیر و تأثر متقابل افراد گروه", مطالعات جامعه شناختی (نامه علوم اجتماعی سابق), 4, 5, 1355, 104-122. doi: 10.22059/jsr.1976.93749
HARVARD
ثریا, سیدمهدی. (1355). 'آموزش و تأثیر و تأثر متقابل افراد گروه', مطالعات جامعه شناختی (نامه علوم اجتماعی سابق), 4(5), pp. 104-122. doi: 10.22059/jsr.1976.93749
VANCOUVER
ثریا, سیدمهدی. آموزش و تأثیر و تأثر متقابل افراد گروه. مطالعات جامعه شناختی (نامه علوم اجتماعی سابق), 1355; 4(5): 104-122. doi: 10.22059/jsr.1976.93749